Sommarplaner och förändringar

Just nu sitter jag här och planerar inför sommarlovet. Det är speciellt Frankrikeresan i Juli som tar upp mina tankar. Jag försöker ordna det så att både jag och min mamma får träffa min franska värdfamilj och så att min värdsyster sedan kan komma och bo med oss på hotellet där jag ska bo med min svenska familj. Det blir en hel del tågresor och planering, men jag tror faktiskt att det kommer funka. Det är läskigt att tiden går så fort, jag har redan varit hemma i över en vecka. Jag trodde att franskan hade försvunnit lite grann men igår när jag träffade en framsk tjej genom en kompis så märkte jag att så var det ju inte alls. Det gick faktsikt bra att prata både franska, engelska och svenska. Fast på kvällen var jag grymt trött.

De sista månaderna nere i Frankrike oroade jag mej väldigt mycket för att allting i Sverige skulle ha förändrats och att alla skulle vara helt annorlunda. Men efter 8 dagar hemma så kan jag konstatera att alla är precis som vanligt. Så mycket förändras man alltså inte på ett år... Visst finns det småändringar; någon har bytt jobb, några ska byta skola. Folk är längre (än mej :O), har ändrat frisyr eller börjat lyssna på ett nytt band (känn dej träffad Tomie XD) men de är fortfarande som innan. Vilket, enligt mej, är en enorm lättnad.
På sätt och vis känns det faktsikt som om jag aldrig varit borta. Antingen har jag drömt de senaste nio-tio månaderna eller så drömmer jag att jag är hemma. Antar att verkligheten kanske inte riktigt har hunnit ifatt mej än.
Men det kommer säkert. Förr eller senare.

Kommentarer
Postat av: Challe

Verkligheten kanske kommer ikapp dig då du återvänder till Frankrike. jag känner mig träffad på punkterna bytt frisy och vuxit :P
På tal om nästa inlägg "rädsla", jag finns alltid här. Det vet du.

2007-06-16 @ 23:57:44
URL: http://cactus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0