Är det dags att vara lite kreativ igen?

Nu sitter jag här igen med iskalla fingrar (det är verkligen ett mysterium, varför är mina fingrar alltid så kalla?) och försöker skriva sådär personligt och bra och som alltid så kommer det inte blir bra eftersom ingenting blir bra när man känner sig pressad att göra det. Har äntligen börjat skriva för mig själv igen, det är helt otroligt avkopplande. Jag tror att den där skrivhysterin som fanns under LD-tiden liksom kom av sej eftersom vi fick skriva så mycket i skolan men nu när jag går i skolan-som-faktiskt-har-förbjudit-eleverna-att-sitta-på-golvet och bara pluggar för att jag måste har det extrema behovet av att skriva ner allt som händer kommit tillbaka. Jag skriver inte bara för att det är ett sätt att koppla av. Jag har även kommit på när jag kollat igenom gamla fullskrivna dagböcker att det är underbart att minnas massa sakr man trodde man hade glömt. Så därför har jag börjat igen, för något jag är heöt säker på, även om skolan iband känns hemsk och jobbig och världen allmänt grådaskig, så är allt som händer nu viktigt att skriva ner för det är definitivt något jag vill minnas i framtiden.
Men som sagt, eftersom den lilla svarta boken med världens sämsta lås bara är för mig, så är det väl nödvändigt att skriva här också då och då... Idag har jag verklige varit arg på mig själv. I morse när jag gick till skolan kändes det som om det skulle bli en ganska bra dag men när jag till slut kom hem var jag både arg och irriterad och ledsen på samma gång. Det allra fånigaste är att jag inte hade någon anedning till att känna på något av de där sätten. Det är inte första gången det händer heller. Det jobbigaste är att min sura och negativa inställning drabbar folk som inte förtjänar att drabbas av den. Och när jag väl ätit (ofta är det däröfr jag blir sur, när all energi och allt blodsocker bara försvinner på eftermiddagen) brukar det gå över men då är det för sent att förklara varför jag var nere tidigare. Måste verkligen börja tänka på det där. Men så enkelt är det ju inte, för det finns massa andra faktorer som spelar roll och det spelar roll vilken dag det är och massa annat men ja.... allt det där hör till min svarta bok.

Imorgon ska vi gå 8 kilometer, hurtigt värre, Inget larvigt regn, tack! Matteprovet gick åt helvete förresten men det borde inte stå här eftersom man inte pratar om den rosa elefanten :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0