Jag har en vän som låter mig gå. Finns där på avstånd men nära ändå.

Igår kom Charlotte och umgicks med mej. Valet stod mellan att vara bakis och deppa helt själv eller göra det bästa av dagen trots allt. Det senare alternativet vann. Så där kom hon, min räddare i nöden och hjälpte till att laga mat (rösti med korn-tacos med stekta ägg. Skum mat va?) och diska stekpannor. Hon läste och spelade på fjantpianot och när jag grät, fast jag hade bestämt mej för att inte göra det, så sjöng hon "Haren satt i gropen" tills jag skrattade igen.
Efter snart tolv års vänskap känner hon nästan alla sidor hos mej och ibland behöver man någon som man inte behöver förklara för hur man känner och varför det känns så. Hon vet.
Du betyder så mycket, det ska du veta!

Kommentarer
Postat av: Challe

Jag brast ut i skratt när jag läste "Haren satt i gropen", haha! Du betyder vansinnigt mycket för mig också, tro't eller ej men jag mådde också väldigt bra av att vara där.



Haren satt i gropen, da-rum-drum dum (Vad gjorde den?) Haren satt i gropen, da-rum-drum dum.

2008-07-07 @ 17:46:53
URL: http://cactus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0