En vacker grej av Markus Krunegård.

Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp
Jag har vart kär men där jag är finns inget hjärta att ge bort
Jag saknar ord. Jag saknar tankar dom jag har är gamla
Använda på mörka platser som jag hellre glömmer än har kvar
Vi skulle setts i london men du hade busat bort ditt vett
På tiotusen meters höjd spydde jag på en toalett
Nåt slags rekord är satt i att fly så långt bort från sej själv man kan
Härlig Bloody Mary blev förfärlig när allt tog slut i den krasch
Där jag gick sönder och gav bort mej själv till andra bit för bit
När jag var klar fanns inget kvar. Jag vände inåt och kom ut

Som nånting nytt nåt ljust jag hade velat visa upp för dej
Men du var färdig klar och vidare sa "tack men nej"

*
Det här var åren jag sa JA till allt utan förbehåll
Det ledde bara till problem som var långt bortom min kontroll
Linjen är tunn och alltid nära till allt som är grönt och grant
Rim och reson. Bot och bättring. Ge mej en chans till jag kan.
I sena nätter efter fester tänker efter vad är sant
Klumpig ful och fumlig slog mej matt för att jag inte fatta att
Jag aldrig kommer förstå nånting livet bara blir
Det skrämde andan ur mej sen gömde jag mej i ytterfil
Din nya kille är smart och pratar fort med svåra ord om allt han gjort
Jag muckar gräl med allt det där jag också vill men inte törs
Först efteråt blir saker klara varför ska de vara så
Om några år kan vi springa på varandra och säga så illa kan det gå
*

Aldrig rätt tid. Aldrig rätt plats.
Det kommer aldrig finnas nåt som heter rätt tid rätt plats

*
Jag ser tillbaka på mörka moln som heter ångest sorg och skam
Dom kanske krossar mej en dag men till dess var det jag som vann



Jag förstår inte hur ni kan tycka att min musik är konstig när det är fullkomligt och totalt underbar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar den låten. Jag vet inte hur många gånger på repeat som jag lyssnat på den. Jag visste att du skulle gilla den.



Musik kan vara konstig, det är inte samma betydelse som att det är dåligt ;)

2008-09-20 @ 10:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0