Julefrid i juletid.

Jag får så många starka reaktioner på att jag i princip inte har några fasta jultraditioner och inte firar på något särskilt sätt.
Vi har ingen gran, vi har ingen julmat, vi köper kanske någon enstaka julklapp, möjligtvis. Men ofta inte.
Och det känns inte konstigt, jag lovar.
Det här är vad som är "tradition" för mig; att ingen julafton blir den andra lik.
Imorgon ska jag tillexempel träna klockan tio och till middag blir det tacos. Det är faktiskt inte så hemskt som det verkar låta i era öron, jag ska träna för att jag tycker det är så roligt och äta tacos för att jag tycker det är så gott.
Jag skulle inte ha något emot att fira julen "as it should be", jag kan tänka mig att gå tillbaka till att göra det senare i livet, om jag har en egen familj och så, och om det är viktigt för dem.
Jag har bara inte de där vanliga, inlärda och otroligt principfasta traditionerna, som så många(alla?) andra verkar ha.

Kommentarer
Postat av: Andrea

jag tycker det låter bra. julen ska vara som man själv vill :D

2009-12-24 @ 09:11:59
URL: http://eakruse.blogg.se/
Postat av: Etikett Emelie

Låter bra bra! Jag är tvärtom van vid att julen alltid är samma samma samma. Att jag gick till Sam efter att mina släktingar gått vid 10 på kvällen var jättekonstigt.

2009-12-26 @ 19:00:20
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0