Ytligt inlägg, enjoy.

För lite drygt en timme sedan kom jag hem från jobbet och jag är jääättetrött. Därför orkar jag inte skriva så bra idag. Det är lite synd att det känns som om jullovet knappt börjat, och på torsdag är det bara en vecka kvar.
Dock har jag ändå hunnit med en del sedan sist jag skrev.

Julafton var rätt soft, jag var och tränade som sagt eftersom mamma sa att friskis&svettis julaftonspass är sååå roliga och mysiga och hon tyckte det var såååå trevligt när hon var där. Det visade sig senare att det var på 80-talet... Men det var ett helt okej pass i alla fall. Min kusin och mormor kom över lite senare, så kollade vi på Kalle Anka, öppnade lite paket och åt lite middag. Jag fick ganska många julklappar för att knappt fira jul, så jag känner mig väldigt bortskämd. Fick t.ex en klocka, tre böcker, en film, lite pengar och en klänning. Julaftonskvällen låg jag mest i sängen och halvsov och väntade på att Fredrik skulle bli klar med sitt evighetslånga julfirande, vilket inträffade runt midnatt. På juldagen blev den lilla muppen sjuk, vilket han fortfarande är och det tjurar jag lite över.

Annandagen blev en riktigt skön dag, jag träffade som sagt Sebastian och drog med honom för att inhandla ett par skor jag länge kollat på (som jag KAN ha mina raggsockor i) och ett par nya shorts till dansen, eftersom mina gamla är trasiga. Vi hann även med SF-bokhandeln, där jag dreglade över böcker om keltisk design, samt en kopp te på något café i gamla stan.
Senare på kvällen mötte jag Emelie och Amanda vid Medis. Vi gick och åt pizza på en mysig restaurang. Sedan tänkte vi gå på bio, men hittade ingen film så det blev te i Amandas kök istället. Bäst feelgood-dag med fina, fina vänner helt enkelt!

Igår jobbade jag hela dagen och gjorde en snabbvisit på cirka 25 minuter hemma hos Fredrik-sjuklingen när jag slutat jobba. Kom hem vid elva och däckade direkt.

Idag var en lång och seg dag. Jag gick upp vid nio och åkte faktiskt in till stan en sväng eftersom jag tänkte att det i alla fall kunde vara kul att kolla in mellandagsrean lite grann. Fast jag hade fel, det var inte särskilt kul.
På jobbet var det ingenting alls att göra och jag var så trött, så trött. Självklart kom det sedan en massa folk femton minuter innan stängning...Grr.

Nu tror jag det är dags för en och annan skumtomte samt en film.


Kommentarer
Postat av: Etikett Emelie

Du är en tuff working lady! Snart ska jag jobba ynka två timmar på Ica.

2009-12-29 @ 11:22:36
URL: http://etikettemelie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar inte det där kunderna som slinker in precis före köket stänger...

2009-12-29 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0