"Dude, I'm unbreakable"

Det skulle vara så obeskrivligt avslappnande att kunna släppa taget om saker och ting ibland. Kunna säga wtf, det är nuet som spelar roll och agera på instinkt.
Jag tror jag är på väg att göra precis det utan att ha en aning om konsekvenserna. Jag vet inte ens om jag bryr mig om de potentiella konsekvenserna. Varför oroa sig innan de kommer? Om de ens kommer? Man behöver inte söka efter smärta, den kommer ändå när den har lust. Jag tänker inte bjuda in den.
Jag är trött på vardagen. Jag är trött på att vara understimulerad och sömnig. Jag är trött på att spekulera och spela efter regler, även om jag själv är med och bestämmer dem. Jag är trött på att inte få eller inte kunna agera in the heat of the moment. Jag vill att någonting ska hända. Något intressant. Något kul. 
Jag känner för att göra totalt ogenomtänkta saker bara för att jag har lust med det. 
Kanske skulle en inte fullt lika otålig människa säga att jag är dum och undra varför. Vad kommer denna plötsliga otålighet från?  Varför ska jag, som varit så ledsen så länge och sedan en tid hittat ett läge där jag mår bra börja uppföra mig som en speedad hermelin? Svaren är lika enkla som fåniga, egentligen. Jag är rastlös. Jag är uttråkad till döds. Jag är tonåring. 
Tiden vi lever är ingenting alls jämfört med tiden vi är döda och saker har varit tråkiga alldeles för länge. 
Jag vill testa allt som ligger inom rimliga gränser. Även om det bara är temporärt.
Hela det här inlägget jag sammanfattas i två ord: Jag Vill.

Kommentarer
Postat av: Louie

jag har världens bästa knapp som du borde låna i så fall. det står "jag vill jag vill jag vill" på den. på allvar. men dude, det är läskigt hur ombytta rollerna kan bli, hm.

2009-02-09 @ 23:11:30
Postat av: Anonym

jag är nog dig x100 (eftersom båda vet hur otålig o inte sitta still jag e plus min för mkt engelskaläxadans). Allting står fan stilla nått får fan hända tycker jag. Vi får hitta på något, vad som helst spontant!

2009-02-09 @ 23:29:05
Postat av: mia

det var jag, mia, som skrev den innan :P som du kanskr förstog ^^

2009-02-09 @ 23:30:50
Postat av: Andrea

I agree like hell!

2009-02-10 @ 19:55:01
URL: http://eakruse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0