For those who wants the truth revealed,opened hearts and secrets unsealed.

Emil Jensen är min nya drog. Den senaste veckan är det bara hans musik som har snurrat i min iPod, i mitt rum och i mitt huvud. Låtar som Jag Är Van, Hör Dåligt Fattar Trögt, Undan och Förr Eller Senare är helt enkelt musikaliska mästerverk. Musiken, texterna, allt är fantastiskt. 
Min senaste favorit är Benen Är Läkta:

Novemberkväll
Var det väl?
När första snön föll?
Det blev så halt
Jag borde valt
En bred väg som höll

Benen är läkta
Badagen är av
Jag tror du kan klara dej nu
Vägen är öppen
Och all snö har smält
Jag tror du kan klara dej själv

Om från noll
Åt ett annat håll
Vad har jag kvar där jag kom ifrån?
Vem saknar mig sen jag vaknade här?
Jag saknar inte nån.


Hör Dåligt Fattar Trögt:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0