Random tankar.

Sitter ändå bara här i skolan nu och skulle egentligen haft franska, men läraren är på nåt mystiskt möte eller nåt, så jag kan lika gärna passa på att skriva.
1. Det känns inte helt bra att jag andra dagen på den nya terminen återigen har börjat fundera över vad jag egentligen gör här. Jag vet inte varför jag stannar på en plats jag inte direkt trivs på när det skulle kunna vara både mer givande och roligare någon annan stans.
2. Frankrike var till viss del den pausen jag hade hoppats på. Jag längtade hem när jag var där, och nu när jag är här längtar jag tillbaka. Man vill alltid ha vad man inte kan få, right? Det som var bra med resan var att jag på nåt sätt lärde mig släppa taget en aning. En kort paus från mitt kontrollbehov. Bra. Hemma igen = platser förknippade med minnen = återfall = jobbigt. Dessutom, FAN TA den franska organisationen. Inget ont om fransmännen men det skulle inte skada om de blev aningens mer strukturerade. Men eftersom resväskan är hemma nu ska jag inte klaga.
3. Jag har delvis kommit på varför jag är så arg på någon. Ilskan kan plockas isär i några smådelar. De heter avund, fundersamhet och rädsla. Det går nog över. Egentligen vill jag ju att den här personen ska vara så lycklig som möjligt.

Nu kom Mia och klagade på att jag var asocial, så jag ska sluta.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vilket hinder jag e i din kreativitet :P nej men kolla, jag tror de flesta (iaf baguetter) undrar vad fan som hände värför de hamnade där. det kunde varit bättre men ett sånt ställe e svårt o hitta eftersom de flesta skolor i allmänhet suger. men viktigast av allt tänk på att det kunde varit sämre tänk tex på de skräckhistoreier ja snackat om händer i förortsskolor ^^

2009-01-09 @ 17:39:22
Postat av: mia

glömde skriva mitt namn på den innan, men du kanske ändå förstog de va jag :P

2009-01-09 @ 17:40:00
Postat av: Andrea

"Det som var bra med resan var att jag på nåt sätt lärde mig släppa taget en aning. En kort paus från mitt kontrollbehov. Bra. Hemma igen = platser förknippade med minnen = återfall = jobbigt."

Mycket smart skrivet, och mycket sant!

2009-01-10 @ 21:15:37
URL: http://yokimon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0