Cluaisíní croí a bheith ort! (To bubble with joy)

Idag har varit en så otroligt bra dag! Började med en intressant utställning, Brottsplats Ukraina, på Forum för levande historia, istället för vanlig franskalektion. Vilket betydde att jag fick ledigt från rättskunskapen och därmed lite sovmorgon. Guiden pratade inte så väldigt länge så när vi kom ut därifrån var klockan bara kvart över tio och min nästa lektion skulle börja tolv, också den i gamla stan. Jag hann med både lunch på Tacobar och glass från det nya Ben&Jerry-stället tillsammans med Felix och Dorothea innan vi i kultur-klassen började leta gränder i Gamla Stan. Det var soligt och varmt och Gamla Stan är och förblir Stockholms vackraste stadsdel. När vi väl kom tillbaka till skolan vid tjugo över ett hade vi betygsprat med Geografi/Rättskunskapsläraren. Jag får MVG i båda! Nu är jag hemma och när Gustav ringer ska jag kila iväg till Charlottes studentmottagning och förmodligen ha en mycket trevlig kväll. Inatt kommer även mamma och Emil hem från Kreta.
Om en vecka är det sommarlov och jag lovar att den här avslutningen kommer bli bättre än den förra året så oroa er inte!
Det enda tråkiga är att Iris nu har flyttat hem igen. Vi hade inte ihjäl varandra, tro't eller ej. En del absurda situationer har dock uppstått, det måste medges.

På tal om absurda situationer så upplevde jag en sådan efter franskalektionen i onsdags men den historien får ni höra nästa gång!

So long.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Låter som en toppendag! Grattis till MVG! You deserve it! :D

2009-05-30 @ 10:23:00
URL: http://eakruse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0