Dilemma.

Jag har ett problem. Det har med med VM- kvalmatcherna mellan Frankrike och Irland att göra.
Nu beslutade ju FIFA att den sista matchen inte ska spelas om trots att Henry själv erkänt att det var hands och Irland har accepterat detta.
Men det känns ändå inte helt bekvämt.
Jag vet inte vems sida jag ska stå på.
Frankrike har alltid varit mitt lag i stora mästerskap. Där Zidane spelade, där fanns min lojalitet (att halva min släkt är fransk och draperar sig i franska flaggor när det spelas VM eller EM kan ju såklart också ha påverkat en aning).
Jag har alltid hejat på Frankrike, så jag borde vara glad att de tog sig vidare.
Men liksom... Irland är Irland. Ju. De har inte varit i något stort mästerskap på jättelänge och det var ett dåligt domarbeslut.
Jag vill att matchen ska spelas om.
Tyvärr tror jag inte att FIFA ändrar sig om jag skriver och klagar...
Jag får nog leva vidare med mina stora, nedtyngande i-landsproblem och försöka gå vidare ändå.

Kommentarer
Postat av: Andrea

hahaha, jag satt faktiskt och funderade på vilka du skulle heja på. xD

2009-11-24 @ 19:54:50
URL: http://eakruse.blogg.se/
Postat av: Amanda

Eftersom jag alltid hejar på Sverige måste jag försvara domaren eftersom han är svensk. Han hade faktiskt inte en chans att se att den tog på handen.

2009-11-24 @ 21:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0