Oh I love you, I wish you got the flu.

Mitt immunförsvar har blivit helt sämst! Jag brukar (brukade?) inte alls vara sjuk speciellt ofta, bara bli förkyld runt loven ungefär och kanske något lite allvarligare vartannat, var tredje år. Vad har hänt nu då? Började sommarlovet med influensa, sedan halsfluss och öroninflammation. Sedan skolan började har jag hunnit med en förkylning och lite allmän ofriskhet också. Jag är sjuk hela tiden verkar det som och just den här gången verkar det som om bacillerna hade tänkt vara lite värre än vanligt och inte ge med sig alls. Redan i måndags kände jag mig risig och nu har jag har haft feber hela natten och det gör superont i halsen och i örat när jag sväljer. Ingen dans blev det igår heller, då förstår ni att jag kände mig dålig på riktigt. Buu!
Gör mig frisk! Jag hinner inte med att vara sjuk, fastän det är höstlov från och med imorgon (eller redan nu egentligen, eftersom jag är sjukanmäld).
Att bara ligga här och ligga här och ligga här är så bajstråkigt.
Tur att det finns snälla mammor, pojkvänner och kompisar som tar hand om mig och klappar fint på mig och frågar hur jag mår!
Om några timmar ska jag till skolan och hämta hem halva skåpet för att det är så mycket plugg att göra under lovet. Känner att bussresan dit kommer bli en riktig kraftansträngning, trots att det bara är fem stationer.
Så jag ska fortsätta sova fram tills dess.

Hejdå, nu försvinner jag in i min dåsiga febervärld igen!


Kommentarer
Postat av: Challe

Åh, krya på dig!

2009-10-22 @ 15:54:31
URL: http://skrivinspiration.blogspot.com
Postat av: Em

Jag tycker synd om dig. Jag vet VERKLIGEN vad du upplever nu, som du vet.

2009-10-24 @ 20:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0