Kanelbulle och superfruits.

Medan jag sitter här och försöker varva ner efter jobbet, mumsande på hembakt kanelbulle och sörplandes te, har jag en känsla av att det här kommer bli en bra vecka.
Jag ska på bio med en fin vän och se en (förhoppningsvis) fin film, jag ska äntligen få använda de nya dansskorna på riktigt, kanske till och med åka ut till landet och andas ren höstluft och elda i öppen spis. Mysigt!
Massor av te kommer det bli också, nu när jag frusit i stort sett oavbrutet i tre dagar.

Jag drömde en så hemskt konstig dröm inatt. Jag skulle åka hem med tunnelbanan och satt ensam i en sån där "fyra", med min röda ryggsäck i knät och, tro't eller ej, ett duntäcke virat runt mig. Sedan måste det varit så skönt där att jag somnade, för när jag vaknade igen (i drömmen alltså) så var jag på en helt okänd station (den hette esg eller asg eller något liknande) och fick lite panik. Då satt det en läskig man bredvid mig också som frågade "var kommer duuu ifråån?" på ett väldigt obehagligt sätt så jag bytte plats. Till slut kom jag till Hötorget och blev lättad för då visste jag att jag skulle hitta hem igen. Heh, sedan kom som tur var Fredrik och väckte mig (på riktigt) så jag drömde inga fler bisarra drömmar, vilket jag annars tycks göra var och varannan natt!

Två saker har jag förundrats över den gångna veckan. Den första är hur folk som ändå går sista året på gymnasiet kan bli som gnälliga femåringar när det gäller att ta ansvar (hoppas nu ingen läser och känner sig förolämpad, jag är precis likadan ibland) för läxor och sånt. Det andra är hur fascinerande det är att hela svenska folket blir expertkommentatorer så fort Sverige ska spela en viktig fotbollsmatch. Fast det är klart. Vi ville ju till vm...

Eftersom det här ska bli en myshöst så får ni en spotify-länk med den bästa myslåten, så snäll är jag!

http://open.spotify.com/track/42gwZEth2IXybrVIWkJK0s

Sov gott sötnosar.



Kommentarer
Postat av: Em

Det går inte att hitta det där Spotifytracket =(.

2009-10-12 @ 13:08:09
Postat av: mia

du e också en fin vän <3

2009-10-14 @ 00:23:03
URL: http://apokalyps.blpggplatsen.se
Postat av: Challe

Em: http://open.spotify.com/track/42gwZEth2IXybrVIWkJK0s :)

2009-10-14 @ 14:44:08
URL: http://skrivinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0