Sing the song of lands from far away,other times and another place...

Del I: Nu vet jag vad jag ska göra efter gymnasiet. Igenting. Efter "sommarlovets" slut nästa år ska jag lata mig. Det var för ett par veckor sedan när jag satt och skrev som jag kom på det. Det skulle innebära fyra månader, september till december, när jag varken pluggar eller jobbar seriöst. Det jag då skulle ägna mig åt, förutom att fortsätta dansa och jobba på söndagar, skulle vara sådant jag känner att jag inte hunnit med under mina gymnasieår. Läsa för att jag vill och inte för att jag måste, till exempel. Skriva dikter och noveller igen. Vara tillgänglig vilket det inte känns som om jag har varit på snart tre år. Googla allt jag inte hunnit googla på.
För lite drygt en vecka sedan luftade jag de här planerna för min mamma. Som det ser ut nu tycker hon att det är okej, jag får bo hemma utan att behöva betala eller något sådant så länge jag kan klara alla andra utgifter jag har, om det är vad jag känner att jag vill. Vilket det är. I januari 2011 har jag lovat att börja plugga igen, förmodligen historia eller språk.
Nu gäller det väl att spara så mycket pengar som möjligt under året och hitta ett sommarjobb efter studenten.
Ibland (ofta) känner jag mig dum som valde en traditionell pluggskola, men nu hoppas jag på att jag kan få en chans att ta igen all kreativitet och fantasi igen.

Del II: Lord of the dance kommer till Sverige i januari nästa år och jag är så sjuuuuuukt taggad. Något att se fram emot hela långa, mörka vintern!

Del III: Jag har haft en galet trevlig, men sjukt trött, helg. Je t'aime, tu sais. À la folie!


Kommentarer
Postat av: Vilma

Del 1 låter ju helt fantastiskt!!! Själv har jag lite panik över vad jag ska göra efter gymnasiet. . .

2009-09-14 @ 21:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0