Dag 19 - Dina smeknamn.

De vanligaste.
Matte
- mitt gamla mellanstadiesmeknamn, som ingen utom Challe kallar mig. Tycker inte om det, låter som en matta man trampar på.
Thilda - gymnasiesmeknamnet, har börjat gilla det efter hand faktiskt.
Mattis - kallas jag hemma hos pappa.
Mille - Veronicas smeknamn på mig (förlåååt att jag glömde bort det!).

De mindre kända.
Korven
- ännu ett av pappas smeknamn på mig. Har efter 20 år fortfarande inte förstått varför.
Knoll - jag och min bror är tillsammans Knoll & Tott. Självklart även det hemma hos pappa.
Storäckel - kallar min bror mig, eftersom vi älskar varandra så mycket. Men det är okej, för han är lilläckel.
Lilla Lou - här kan vi dra slutsatsen att min mamma inte är särskilt mycket bättre på smeknamn än min pappa.

Kommentarer
Postat av: Veronica

MILLE RÅ?

2010-12-07 @ 00:19:38
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0