Dag 28 - En gammal och en ny bild på dig, vad har förändrats sedan dess?

Det var lite svårt att välja bilder tycker jag, hur gammalt är gammalt liksom? Att försöka förklara vad som förändrats sedan jag gick i åttan går ju i princip inte, det är så galet mycket. Dessutom hade jag inga ögonbryn back then så ni får ändå inte se dom bilderna, för det är så fult. Slutligen blev det såhär:


Oktober 2007.


Oktober 2010.

Vid första anblicken tycker jag att jag är mig ganska lik, trots att det skiljer tre år mellan bilderna, men det stämmer nog inte egentligen. Det ligger en gymnasietid mellan dessa två foton, men det känns som mycket, mycket mer. Vad har förändrats? Tja... allt. Hälften av personerna jag umgicks med när foto nr 1 togs har jag tappat kontakten med nu, av orsaker som fortfarande kan vara sorgliga att tänka på. Sedan oktober 2007 har jag hunnit med ett första förhållande, ett krossat hjärta, en skilsmässa, en depression och en ordentlig nystart för att nämna några saker. Som sagt, det är svårt att få med allt.
Jag är mycket mer tillfreds med mig själv nu än då. Lite mer säker på vem jag är och vart jag vill och vad som spelar roll. Och så ska det väl vara. Mitt 17-åriga jag och mitt 20-åriga bör nog inte vara alltför lika, då skulle jag bli rädd. Vad slutsatsen av allt det här blir? Jag har ingen aning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0