Effektiv dag ju!

Vet inte varför, men sedan i söndags har jag gått runt och känt mig så sprudlande glad! Helt utan anledning egentligen. Det är en härlig känsla som jag önskar att jag kunde dela med mig av till...vissa i min närhet :)

Förutom att jag blev väckt i morse vid halv fyra av något äckligt vägarbete de håller på med på min gata har den här dagen också varit bra. Men allvarligt talat, som de där maskinerna bullrade och lät så måste de ha väckt hela gatan, minst. Jag blev så sur eftersom jag hade planerat att äntligen få sova åtta timmar. Man borde inte få göra sådant oväsen vid den inhumana tiden. Särskilt inte där människor ligger och sover. Sov på soffan mellan fyra och sju i alla fall, för där hördes det minst.

Som rubriken avslöjar har jag på något sätt hunnit med mycket idag. Först kultur-och idéhistoria mellan halv tio och elva, skön kurs eftersom det mesta går ut på att "tolka" saker. Rätt så flummigt helt enkelt. Sedan hade jag lååång håltimme då jag åkte hem och åt lunch. Fredrik kom också! (=glad!) Plus att det var sol ute! (=mer glad!) Tillbaka till skolan vid halv två för förkortad religion där en viss herr Nils satt och svamlade som vanligt.
Vid skoldagens slut satt jag och hängde lite i skolan, så gav jag mig ut i stan för att gå till biblioteket och apoteket. Efter det följde träning på F&S och därefter provapåkör med Louise och Fredrik.
Nu har jag just kommit hem efter att ha ätit jättegod Pizza med Fredrik och ska plugga lite glosor och läsa lite franska.

Juste. Blev trött på att det aldrig blir vår så bytte tillbaka till conversen idag för att se om våren möjligtvis går att locka fram på det sättet istället.

Imorgon börjar dansen och jag är taggaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!


Kommentarer
Postat av: Etikett Emelie

Vad skönt det låter, att få så mycket gjort! Det vill jag också, men det är ansträngande att ens plocka in disken ur diskmaskinen i mitt tillstånd. Men att läsa ditt inlägg gjorde mig gladare!

2010-01-27 @ 12:33:59
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0