Projektarbetet.

Alltså.
Jag trodde att det var någon stor grej det här med att projektet skulle in prick 12.00 onsdag 31 mars. Att vi högtidligt skulle samlas med handledaren, vandra fram en och en och överräcka slutprodukten liksom. Kanske applådera oss själva för att vi är så as-kicking bra och sedan skutta hemåt glada och lätta i hågen. Det hade kunnat vara ännu en sådan där pretto tradition som vi brukar ägnar åt oss på franska.
Icke.
Det skulle ju vara för slappt med bara en inlämning den dagen, att det är en 100-poängsinlämning verkar inte ha någon som helst betydelse. Inte bara har vi en helt vanlig skoldag (plus påskceremoni i kyrkan på morgonen, ett bra exempel på en fånig tradition skolan däremot ihärdigt ägnar sig åt!), vi har dessutom wordcheck och någon dum jävla inlämning i franska på en bok jag inte läst. Sedan någonstans där innan lunch ska man bara proppa ner sin lilla projektbebis i lärarfacket på tredje våningen. Högtidligt som få.

Jag är besviken.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hur kommer det sig att du alltid klagar över alla högtidsceremonier och traditionsenliga procedurer, men sen blir besviken när dom uteblir?

2010-03-24 @ 10:41:09
Postat av: Sanna

Jag håller med dig, jag såg fram emot den högtidiliga processionen nere i Aulan eller något. Dags för en ny tradition kanske? :)

2010-03-24 @ 19:13:41
Postat av: Challe

När man för en gångs skull önskar den högtidliga stämningen, envisas den med att utebli.

2010-03-24 @ 23:37:26
URL: http://skrivinspiration.blogspot.com
Postat av: Etikett Emelie

Som alla andra skrev xD

2010-03-25 @ 20:16:22
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0