Dag 2 - Berätta om ditt bloggnamn.

Jag är rätt säker på att jag redan gjort det, men för väldigt länge sedan och det var kanske inte så många som läste det då (som att jag har fler läsare nu..) men hur som helst, here goes:
Teps. Min mormor kommer från Finland och när hon flyttade hit och lärde sig svenska så kunde hon aldrig komma ihåg att stickkontakt heter stickkontakt. Alltså den delen man stoppar in i eluttaget. Så hon har alltid kallat den för tepsen, jag vet inte riktigt varför. Så jag har liksom växt upp med att stickkontakt heter teps.
Sedan använde jag Teps som användarnamn på hogwarts.nu när jag hängde där i min ungdoms dagar (tycker i och för sig fortfarande det suger att de la ner sidan) och när jag några år senare skulle skaffa blogg så var allt annat upptaget. Så då blev det teps igen. Jag tycker det är fint. Ibland funderar jag på att byta bloggadress men teps-bloggen har varit min så länge nu att det skulle kännas fel att överge den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0