Some kind of feeling that there's more than this.

Min tillvaro är bra. Lugn, behaglig. Men väldigt ospännande. Jag vill inte ändra något alls, samtidigt som jag vill ändra allting. Antar att det som krävs nu är tålamod, men det har nog aldrig varit en av mina starka sidor att vara tålmodig. Om två veckor öppnar studera anmälan till höstterminen. Jag flyttar till hösten, så mycket är säkert. Jag vet inte vem eller vilka som kommer finnas brevid mig när jag gör det, men jag måste iväg, vare sig det bär eller brister eller lite både och. Stannar jag här kommer jag långsamt försvinna, så ett till likadant år går inte. Jag känner redan hur min hjärna förslöas, jag hittar inte ord eller disciplin ens för de allra enklaste uppgifter. Jag har glömt hur man gör. Så jag måste iväg och jag måste plugga igen. Att studera här i Stockholm är helt enkelt uteslutet. Inte heller har jag någon lust att leva med saknads-hålet i hjärtat hela tiden. Det gör att jag känner mig halv. Då tar jag hellre ett steg och ser vad som händer. Om allt går som jag hoppas kommer jag ha tagit körkort, flyttat hemifrån, bytt stad och påbörjat en utbildning i augusti. Det låter inte helt fel i mina uttråkade öron. Förändring, förändring. Så läskigt men befriande samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Etikett Emelie

Jag kommer dö lite när du flyttar, men du ska leva ditt liv <3

2011-03-01 @ 23:52:48
URL: http://etikettemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0