Det var faktiskt ett ganska dåligt rim. Egentligen.

Det är helt enkelt lönlöst att försöka hålla en vettig naturkunskapslektion med en samhällsklass. I alla fall min samhällsklass (något som Sonja bittert fått erfara under de senaste sexton månaderna). Utrop som "Kan alla bara hålla tyst?!" "Snart skjuter jag dej med en kanon!" och "Kan ingen sätta munkavel på Hugo?" är ständigt återkommande.
Och inte kan man påstå att vi är särskilt duktiga heller. En vätska som går från gul till blå till rosa får 32 elever att förundrat utbrista "åhhhhh" tre månader in på kursen Naturkunskap B. Varför det blev så bryr vi oss inte om men det är fint med färger.
Min favorit var nog ändå när vi jobbar med syror och läraren utropar "men ni vet väl vad som händer när man öppnar en läskburk?". Räcker någon upp handen för att ge ett långt och gärna lite provocerande svar (som det brukar vara i alla andra ämnen)? Nej. Kan någon förklara vad som händer? Nej. Men hela klassen svarar enstämmigt "pssshhhhhhhh". För så låter det ju när man öppnar en läskburk!

Nu har dock kolsyre-incidenten puttats ner till en andraplats. Idag jobbade vi med estrar. "Vad utmärker estrar?" var frågan.
Louise tänker inte efter länge innan hon glatt utbrister: "Dom rimmar på hästar!"

Javisst! Så är det ju!

Eller...?


Kommentarer
Postat av: Etikett Emelie

Samhällsklass ^^

2009-12-06 @ 20:21:18
URL: http://etikettemelie.blogg.se/
Postat av: Louie

Only to make you smile :)

2009-12-08 @ 21:14:31
Postat av: mia

ååh va jag saknar er nu! hahahahah XD

2009-12-09 @ 12:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0