Ännu ett kapitel ur boken om mitt ganska meningslösa vardagsliv.

Det finns inte så jävla mycket att säga. Inte ens om jag hade kraften att få planeterna att byta bana skulle jag kunna förändra känslorna hos någon annan än mig själv. Jag uträttar inga mirakel. Så jag håller mig till vad jag kan, vilket inte är, och väl aldrig har varit, så speciellt mycket. Jag kan färga om håret. Jag kan tömma mitt rum som ska målas. Vill helst att alla färger i det här rätt gråa livet ska bytas ut, inte bara färgen på mitt hår och färgen på min vägg. Men det tar sjukt med tid och energi. Vardagen är helt enkelt inte så rolig längre.
Men jag mår bra nu. Jag har inte jätteroligt, men jag mår bra. Det är nog huvudsaken. Tror jag.

Men som sagt...

"Tryggheten byter jag med glädje ut mot dig"



Kommentarer
Postat av: Em

Det kommer bättre tider. Det tror jag på.

2009-01-28 @ 17:09:30
Postat av: Challe

Det blir bättre steg för steg. Även om förändringen sker långsamt så sker den, och till det bättre. Finns här, oavsett hur osmickrande vi är på bild.

2009-01-29 @ 21:37:05
URL: http://faktning.blogspot.com
Postat av: mia

till våren kommer färger o ännu mera på sommaren!!!

2009-01-30 @ 20:36:46
Postat av: mia

till våren kommer färg o ännu mera på sommaren!

2009-01-30 @ 20:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0