I wanna feel the way you make me feel when I'm with you.

Vad eller vilka jag väljer att lägga min energi på borde vara mitt val. Det borde även kunna accepteras, precis som jag ska kunna acceptera det andra väljer. Det ska väl inte vara svårare än så? Eller?

Den här veckans bottnar har tyvärr varit många. Toppen är däremot inte svår att välja ut: Riverdance nybörjare 18-19.25 på onsdagar. Det är skönt att känna att jag gör framsteg någonstans, och att det finns folk där som tycker det är lika roligt som jag och som jag kan ha okomplicerat kul tillsammans med. Från de första uppvärmningsstegen tills att vi svettiga och utmattade en sista gång försöker oss på att få våra trebbledowns (dom heter väl så?) att dunka i takt mot golvet eller få side-steppen att sitta i takt med musiken, är min hjärna ett väldigt behagligt ställe att befinna sig på. Mitt allra största problem i onsdags kväll var att inte böja för mycket på knäna och vrida fötterna mer ut. Tänk om allt kunde vara så lätt.

Den här terminen, det är året, hade inte gått om jag inte hade börjat med dans igen. Det kan låta överdrivet, och lite pretto men onsdagarna är faktiskt numera veckans höjdpunkt som gör allting annat lite lättare.



Jag vill se dom här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0