Flyg, blonda fågel, flyg. Och den blonda fågeln flög.

En termin på universitetet och en termin som utflugen ur boet, ifrånhemmaflyttad, egenboende (fast det stämmer ju inte riktigt) eller vad man nu vill kalla det. En mycket lärorik termin på många sätt. Kunskapsmässigt, emotionellt, socialt. En hel del insikter om andra, väldigt många insikter om mig själv.
Under min första termin som student har jag bland annat lärt mig förknippa smaken av kokos med havregrynsgröt (ja, man blandar ju i vad man har för att variera smaken på denna studenternas kulinariska smakupplevelse numero uno).
Och att jag inte nödvändigtvis blir rädd/känner obehag inför något knäppt fyllo på busshållplatsen, utan istället  blir förbannad, för jag är faktiskt vuxen och helt i min fulla rätt att säga "gå din väg, jag vill inte prata med dig". Att handfat blir dammiga så sjukt fort. Att universitetsstudier kanske inte var så farligt och komplicerat som det lät. Att jag hade en grundtrygghet som många andra saknade när jag kom hit, nämligen två bästa vänner, och att jag hade känt mig jätteensam utan dom.
Att det var mycket rätt beslut att flytta dit andra hälften av mitt hjärta var.

Att man växer lite genom att upptäcka att man kan ta hand om sig själv. Med lite hjälp från andra visserligen, men ändå. Fri som en fågel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0