Efter.

 

Ni vet dom där sista två tavlorna som inte passade in? Efter några tips och lite funderande kom jag på vad jag ville ha. Här är resultatet, som jag är mycket nöjd med, även om bilderna kanske inte blev de bästa. Språk och text har alltid varit två saker som ligger mig varmt om hjärtat, så två textrutor fick det bli, med ett citat vardera på olika språk. Till vänster på franska "Il ne faut avoir aucun regret pour le passé, aucun remords pour le présent, et une confiance inébranlable pour l'avenir" vilket betyder typ att man inte ska ångra det förflutna, inte förebrå sig själv för det som är nu och hoppas starkt på framtiden. Fint, tycker jag. Det andra är ett iriskt ordspråk, "An áit a bhuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú", som handlar om att följa sitt hjärta, så hamnar man rätt - fötterna tar dig dit hjärtat vill, ordagrant.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbara blev dem ju!

2011-03-24 @ 11:51:13
URL: http://etikettemelie.blogspot.com
Postat av: Louie

Great! :)

2011-03-24 @ 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0