Lärareee, säg finns det något kärareee!

Det finns så mycket jag vill visa, förklara och berätta om. Kan inte förstå att vi snart bott här i en hel månad. Jag har försökt men inte hittat orden för att få er att förstå allting som händer här. Därför blir det bildvisning nu istället, med lite kortare bildtexter till. Enjoy!

 
Vi börjar med lägenheten. Välkommen hem till oss!

  
Lite hall, badrum och kök!

  
Här är mitt rum!


Vi tar en sneak-peak in i Louises rum också!

  
Vardagsrum (jättetomt eftersom vi inte äger så mycket möbler än), balkong och självklart vår lilla pimpade toa där det är fri dekorering.


Utsikten från balkongen. Vi bor i ett område som heter Berga. Det tar ungefär tio minuter att cykla in till city och en kvart för mig till campus.


Här är min nolleskylt som jag haft de senaste två veckorna. Den är till för att alla andra studenter ska se att man är en förvirrad Nollan som inte vet något och för att man ska kunna hålla koll på sina programkompisar. På lärarprogrammet var vi ungefär 280 Nollan i år så jag har ingen aning om vilka alla är. Första veckorna var i alla fall Nolle-p parallellt med skolan. Det har varit så himla kul. Lekar och fester och skoj hela tiden. Inte så mycket sömn. I lördags hade lärarnollan sin avslutningssittning, så det här är min första vecka som etta. Då fick vi även ta av oss skyltarna så den hänger på min dörr nu.

 
Det här är FOUL, lärarsektionens fadderi. Dom var jätteläskiga under hela nolle-p, men har avslöjat sig nu. Dom har hållt koll på Nollan och ordnat massor av aktiviteter för oss. Varje sektion har ett fadderi och ett festeri. Vårat festeri heter Läxmästeriet. Det är dom som ordnar alla fester och sådär. På den andra bilden ser ni större delen av min nollegrupp Fläschiga Färjorna.

  
Nu när jag inte är Nollan längre får jag ha min Åverål! Varje sektion har sin egna åverål i olika färger och med olika revärer. Lärarna har röda åveråler med svarta revärer (inte hunnt sy fast det än). När man har åverålen kan man gå på kravall, åverålsfest. Jag har varit på en kravall men då var jag fortfarande Nollan och fick inte ha åverål på mig. Man syr fast sitt namn på ena benet och på resten av åverålen syr man fast märken från olika saker man varit på eller liknande. Här är de märkena jag har hittills! Det stora märket är l-sek's logga (lärarsektionen) och den ska jag ha på ryggen på min åverål. Man blir förvånansvärt snabbt som en liten sekt inom sektionen. Det gäller liksom att visa att det är ens eget program som är bäst och att inget annat kan vara ens i närheten. Så om någon råkat missa det är såklart alla vi lärare de bästa och coolaste på LiU.


Jag och några (!) av mina kursböcker. Just nu läser vi allmändidaktik som är en av fyra kurser som ingår i höstterminens UK1(utbildningskkunskap). I vår börjar vi läsa vårat ingångsämne, vilket i mitt fall blir svenska. Min första tenta(hemtenta) ska lämnas in redan nästa vecka därför måste jag återgå till böckerna nu och plugga!

Puss och gull!

Kommentarer
Postat av: Veronica

ÅH! Snälla, ge mig eran lägenhet! Hur fin som heeeellst!

2011-09-07 @ 11:54:20
URL: http://veronicagrandby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0