Ny vardag?

Emelie och Amanda var här och hälsade på i helgen. En mycket trevlig upplevelse. Hann visa campus och stan, gå på bio och vi såg även lite av Dra't i spa't (en årlig dragkampstävling över Tinnerbäcken), men tyvärr var lärarlaget inte så bra och åkte ut i första omgången så vi gick hem.
Kurs nummer två, utveckling och lärande, har dragit igång ordentligt och verkar både jobbigare och roligare än allmändidaktiken. Vi läser just nu om olika perspektiv på lärande. Idag tog jag mig äntligen i kragen och skickade in min ansökan om ett registerutdrag från polisen. Tur att det inte är obligatoriskt att ha ett för gymnasiet, det är tveksamt om jag hinner få det innan vår första VFU (VerksamhetsFörlagd Utbildning) som börjar vecka 41! Nervöst att skickas ut i en gymnasieklass efter endast sju veckor på lärarutbildningen, men det ska bli jättekul också. Jag hoppas jättemycket på att hamna här i Linköping eller möjligtvis Norrköping så det fortfarande går att bo hemma.
Jag och Louise har varit superduktiga med träningen också. Fyra pass i veckan är standard nu. Den här veckan har jag även lovat en klasskompis att hänga med och spela squash, vilket jag aldrig gjort förut i hela mitt liv. Det kommer förmodligen gå asdåligt.

Jag är så himla nöjd med det här. Det var rätt val att börja plugga och det känns toppen.
Och det är roligt att bo själv. Sysslor som var fruktansvärt tråkiga när man bodde hemma har blivit mer intressanta här, som till exempel att städa och diska. Vi till och med äter bra. Vem hade trott det.

Men cykellyset funkar inte som det ska. Om jag nu ska komma på något negativt.

Kommentarer
Postat av: Louie

inte ditt (fd) cykellås heller, för den delen. men vad gör det när de har bulttång inne på COOP, liksom...

2011-09-21 @ 16:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0