Ett djur i mitt liv.



Det här är Wille. Han flyttar in hos min pappa på lördag. Man skulle alltså kunna säga att jag bli lite, lite hundägare. Jag tror och hoppas att det kommer hjälpa mig att sluta vara rädd för djur. Eller i alla fall bli lite mindre rädd.
Jag brukar säga att jag inte gillar djur. Lite stämmer det väl, men till största del säger jag det för att det är lättare att gömma sig bakom ogillande än att erkänna att man är rädd.
Jag skulle vilja tycka om djur, för de är mysiga och söta egentligen, men det är svårt för mig. När jag var sju-åtta år fick jag gå i terapi för min allvarliga fobi för hundar (var livrädd för katter och hästar också men hundar var klart värst) och har man det som utgångspunkt har jag ändå kommit långt. Jag hoppas att det här kommer hjälpa mig att komma ännu längre.
Välkommen lilla Wille, jag ska verkligen, verkligen försöka tycka om dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0