En ganska bra dag.

Idag har varit en ganska bra dag, trots att jag började 08.00 med den första föreläsningen i kursen om Frankrikes historia från renässans till romantik. Trots att jag bara hade sovit sex timmar var jag ganska pigg och lyckades faktiskt anteckna två sidor, mestadels på franska! Därefter följde ett hål på tre timmar, skönt då att vi i princip bor på campus så man kan gå hem. På efermiddagen hade jag föreläsning i didaktik som faktiskt var över förväntan och sist men inte minst hade jag INTE Erasmuskvällskurs i franska, vilket jag trodde eftersom alla andra svenskar skulle ha det. Min ligger tydligen på måndagar och onsdagar eftersom jag är på steg C och de övriga "bara" på steg B. Måste få skryta lite med det, fattar ärligt talat inte hur det blev så eftersom jag verkligen inte anser mig bättre på franska än vissa av de andra men man ska väl vara stolt antar jag. Dock är jag typ sämst i gruppen (hade första lektionen igår kväll) och det är jag ju inte alls van vid när det gäller franska så det kommer nog kännas lite motigt. Samtidigt är det ju då man kanske lär sig som mest, att glida igenom på gamla kunskaper bara för att jag bodde i det här landet för sex år sedan känns ju ganska lamt.
Det bästa med den här dagen är ändå att Fredrik har bokat en resa ner hit, så vi kommer ha fyra hela dagar ihop i mitten på februari. Längtar redan!
Imorgon åker jag till Bordeaux över helgen och hälsar på min f.d värdsyster. Ska även passa på att köpa lite saker som inte finns här. Böcker och converse bland annat, sådant man aldrig kan få för mycket av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0