Kom inte på någon bra rubrik.

Idag känns det som om jag har hunnit med väldigt mycket. Kanske för att jag tvingade upp mej själv vid halv nio så jag hinner komma in i lite rätt rytm tills skolan börjar på fredag (hjälp jag börjar verkligen gymnasiet på fredag). Det känns lite skumt, för de flesta andra har redan börjat och det är precis som förra året när alla andra började skolan och jag väntade på att åka iväg till Franrike. Det känns inte som om jag har varit där, det känns mer som om jag snart ska åka.
Fan, vad jag skulle göra om det om jag kunde.
I förmiddags gick jag ner på stan med mamma som var ledig, för hon skulle köpa en skolväska till min brorsa (han vågar inte ha sin dif-väska nu när han går i sjuan, haha) och så passade jag på att byta en födelsedagspresent (till en iPod-laddare så nu kan jag ladda iPoden i ett eluttag) och två svarta tröjor...som om jag inte hade tillräckligt många sådana redan!
Vid tretiden tog jag tåget till Täby Centrum för att gå till optikern och väl där så besannades mina farhågor (eller vad man säger). Kort sagt: Jag ska få glasögon om ungefär två veckor!!!!! HJÄLP! Jaja, okej jag ska bara ha dem i klassrummet för att kunna kolla på tavlan, när jag går på bio eller ser på tv och sådant men det känns ändå hemskt! I alla fall hittade jag inga jättebra bågar, men jag har tre par som jag ska få ta hem nästa helg och då bestämma vilka jag vill ha. Joooooooobbigt!

På lördag kommer Jeanna, det ska bli jättekul! Vi ska gå på Gröna Lund (stackars henne, jag som mår illa av att gunga i en hängmatta).

Kommentarer
Postat av: Vilma

Jag förstår inte vad som är så fel med glasögon, är det så fruktansvär fult?

2007-08-21 @ 18:51:19
Postat av: Challe

Glasögon tycker jag faktiskt inte verkar så hemskt, värre skulle vara om du kom till en klass som redan kände dig och började använda glasögon. Right?

2007-08-21 @ 20:35:57
URL: http://cactus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0