Sommar, sommar, sommarstress

Jag är så fruktansvärt trött!
De senaste dagarna har verkligen varit roliga och händelserika men det är inte klokt vad trött man kan bli (både kroppsligt och själsligt) av att gå och gå (på stan visserligen och det är ju kul efter månaderna på landet) och träffa massor av människor hela tiden.
Förresten ställer många (mest vuxna) alltid samma frågor om Frankrike och jag börjar bli trött på att svara samma sak hela tiden. Snart spelar jag in ett band!
Den här veckan har jag dels träffat Emelie och Andrea ett par gånger. Det är så kul att ta igen vad vi missat! Lite skumma samtal blir det ju då och då men so what?
Jag har även gått på stan med mamma, och då kändes det verkligen att jag hade saknat henne också. När hon bara är där hemma så tänker jag egentligen inte så mycket på henne men under de nio månaderna jag tillbringade i Frankrike så kan jag lugnt säga att hon var den jag saknade mest av alla! Så har jag  träffat Vera också, för första gången sedan Augusti förra året! Hon stack till Italien innan jag hann komma hem från Frankrike, men nu är vi hemma i Sverige igen, båda två!

Och imorgon är det midsommarafton, vilket för de allra flesta betyder en väldig massa stress. Och enligt mej är det patetiskt !
Varför är vi människor så? Varför kan man inte bara njuta, utan att oroa sej för att jordgubbarna inte räcker eller att potatisen blir överkokt? För egen del sk det bli kul att få fira en svensk högtid för första gången på riktigt länge men  jag känner redan nu att nästa år har jag verkligen lust att bara sticka iväg, utomlands och så långt bort från små grodor och surrande getingar som bara möjligt! Missförstå mej inte, jag älskar Sverige, det finns enormt mycket jag uppskattar i det här landet, men inför varenda j*vla högtid blir vi så hysteriska!

Jaja, strax bär det av,som traditionen bjuder, till landet; med överfylld bil, hund (inte våran, vi bara vaktar den) och hela alltet.
Jag ska väl erkänna att det ska bli rätt kul att klä midsommarstpng och äta tårta imorgon. Om folk bara kunde sluta stressa så långt i förväg och njuta av dagen medan den pågick...
Men nej....Då har vi redan börjat planera för julen!

Glad Midsommar på er i vilket fall som helst!

Kommentarer
Postat av: Challe

haha, jag är på att dra iväg på midsommar!
Ang. betygen så blev det full pott i allt.

2007-06-21 @ 21:18:19
URL: http://cactus.blogg.se
Postat av: Paggs

skumma samtal e bra :p
btw, håller med dig om att högtider har blivit för stressiga för att vara roliga. vi hade gäster på landet och hela familjen bara stressade och jag saknar midsommarna som de var då man var liten och inte märkte av stressen.

2007-06-24 @ 19:43:45
URL: http://yokimon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0