Is it a dream if I tell you we won't wake up?

Veckan som gått.

Förra fredagen var rolig. Förra lördagfen var rolig. Förra söndagen var rolig. Sedan skulle jag till skolan igen.

På måndagen orkade jag och Maria inte gå på framträdandetekniken, så jag åkte hem. Sedan på kvällen stod det hade jag hade oanmäld frånvaro =skolk. Ja, det stämde ju men det är det inte bra att skolan får reda på så då bestämde jag mej för att gå på Public Speaking som var flyttat till tisdagen eftersom vi fortfarand ehar provapåveckor på de valbara kurserna. På kvällen gick jag och Em på kickboxning och det var asroligt. Vi kände oss väldigt profesionella fast vi nog inte var det...
På tisdagen tänkte jag först hoppa över Public Speaking också men Louise övertalade mej att prova, så jag gjorde det. Det var jättekul och läraren verkade väldigt bra så nu tror jag att jag ska välja det istället.
På onsdagen fick jag för första gången bedövning i munnen när jag var hos tandläkaren. Det gjorde lite ont men det var inte så hemskt som jag trodde (det jobbigaste var att jag hade tid 07.25 och inte började skolan förren 11.30) Men det är läskigt när man inte känner att man biter hårt i läppen. Jaja, det gick över under dagen sedan iaf. Efter skolan åkte jag hem till Andrea, där Em och hennes kompis Bridget också var. Jag var jättestressad för jag skulle ha matteprov dagen efter och hade dessutom fått massa fransk grammatik och över 50 engelska glosor i läxa, så jag fick sitta och plugga hos Andrea vilket inte kändes så kul. På bussen hem lyssnade jag på en bra låt och då bestämde jag mej för att jag inte ska bry mej så mycket om jag inte alltid klarar alla läxorna. Andra grejer är viktigare.  Sedan åkte jag i alla fall hem och pluggade i tre timmar för matteprovet. Typiskt mej!

I torsdags hade vi skolfoto, dte var sådär lite halvkul och halvkaotiskt som det ska vara. Matteprovet var inte så svårt och på kvällen gick jag och Em på vår första danslektion, och det var också jättekul. Det är så skönt att träna, man tänker inte på skolan en enda sekund då.

Idag hade vi temadag som handlade om studieteknik. Det var ganska tråkigt, jag vet inte om jag lärde mej så jätteycket, men ändå bra att de har det på något sätt. På eftermiddagen hade vi en låång förläsning i aulan om säkerhet på internet och alla höll på att somna. Han som snackade fick en bok om skolan som tack. Allvarligt, vem vill ha en sådan?
Några andra skulle gå och äta/fika någonstans efter skolan men eftersom jag skulle till Täby och hämta mina glasögon kund ejag inte följa med. Så jag stack hem och packade och åt och tog sedan tåget till Täby. Jag se helskum ut i glasögon. Haha, några får se det hos Amanda imorgon! Åkte i alla fall med Päivi hem sedan och nu ska jag sova här hos pappa en natt och sedan ta tåget tilbaka till stan imorgon kväll. På söndag är jag ledig från jobbet för första gången på länge. Det ska bli såååå skönt, även om jag nog mest ska plugga.

Ja, det här blev ett väldigt långt och ganska tråkigt inlägg. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: maria

haha bara inte lärarna läser detta o ser att vi skolkat! då lär det bli ett allvarligt snack med björn (hjälp!)synd att u inte följde me igår, de va kul :) ses!

2007-09-15 @ 12:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0