Witty people without hearts have always had a lead on me.

Eftersom jag är i Frankrike och totalt freakar ur på tangentbordet här och inte orkar sitta och klistra in å, ä och ö och dessutom inte kan sätta ord på den enorma frustration och ångest jag känner just nu, så blir det här förmodligen det sista jag skriver i  år. Håll till godo med en lagom fjantig utvärdering av 2008 som jag snodde från Andreas Blogg och som egentligen inte säger speciellt mycket alls om det gågna året.
Jag hoppas 2009 blir bra. Det vore fan på tiden att nåt blir det. Gott nytt år!


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jadå, en hel massa saker. Alla var dock inte speciellt bra.

Vilka länder besökte du?
Marocko med skolan, Frankrike med mamma, Portugal med familjen och Emelie, Spanien med Mia och Louie, Tyskland med Mia, Felix, Ph och Danne. Plus att året avslutas i Frankrike hos f.d värdfamilj.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen mat. Och resor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Var väl mycket glad första halvan av året kan man säga. Sedan dess har saker mest gjort mig riktigt ledsen känns det som.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?

Massor av l
åtar av bl. a Hello Saferide, Markus Krunegård och Miss Li men om man försöker göra ett urval bland resten så blir det nog:
Accidentally in love - Counting Crows
I'm yours - Jason Mraz
The truth - Good Charlotte
Going Under - Evanescence
Heart shaped glasses - Marilyn Manson
Plus det allra mesta av S
äkert!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Som sagt, ungefär 50/50. Första halvan gladare än någonsin, andra halvan ledsnare än någonsin.

Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av tiden när allt inte var så j*vla jobbigt.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit?

Hur tillbringade du julen?
Hemma med mamma, bror, mormor och kusin. Vi åt tacos.

Bästa boken du läste i år?
Vet faktiskt inte. Har dåligt bokminne. Men "Den tionde kretsen" av Jodi Picoult var mycket bra..

Största musikaliska upptäckten?
Säkert! / Hello Saferide.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Hade typ fika med LD-barnen plus Angélique som var i Sverige. Sedan middag på kvällen med släkten, Angélique och Charlotte. Det kändes som om jag såg allt genom en dimma hela dagen. Allt var jobbigt.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite mer färg än vanligt.

Vad fick dig att må bra?
Lycklig kärlek förtjänar första plats. Inget annat under 2008 fick mig att så bra som tiden när jag fick uppleva det.
Men såklart också vänner och familj som pratade med mig, tog hand om mig och ibland kunde få mig att tänka på annat när jag mådde som allra, allra värst <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Accidentally in love - Counting Crows.. mmm, bra låt <3

2009-01-08 @ 21:23:15
Postat av: Anonym

Accidentally in love - Counting Crows. bra låt!

2009-01-08 @ 21:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0