Oh how useful to sometimes slip into somebody else.

Tre ord tacklade omkull mig och jag föll. Föll och föll och föll och slog i botten. Hårt. Jag har börjat samla ihop de resterande delarna av mig själv igen och när jag hittat alla spillror ska de klistras ihop. Sedan ska jag börja ta mig uppåt. Det kommer ta tid. Det kommer till och med ta mycket mycket lång tid. Många saker är jobbiga just nu. Du valde bort mig och det gör fruktansvärt ont. Jag är ledsen, besviken och förbannad. Men jag ska tillbaka. Jag ska bli glad igen. Oavsett priset. Jag vet nu hur lycklig jag kan bli.
Allting är förvirrat. Trodde på ett sätt det skulle bli lättare när jag bara kom ur gråzonen men nu kan jag inte låta bli att tänka på att om allt hade gått som det skulle hade det varit bra nu. Det farligaste är att börja tänka på hur det skulle kunnat vara.
Jag känner mig bedövad.
Men det enda jag kan göra är att vänta ut det. Det blir bra igen, någon gång. Det är det enda jag kan tro på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0