I don't mind spending every day out on your corner in the pouring rain

Mitt hår, min jacka och alla mina kläder luktar rök så in i helvete. Huvudet dunkar och det känns som att idag kommer jag varken orka gå ut och vara social bland andra människor eller anstränga mig för att vara trevlig eller snäll eller omtänksam. Ja, du fattar vitsen. Jag har inte skrivit på ett tag nu, men det känns lite som om all inspiration försvinner  så fort jag sätter mig vid datorn och ser ner på tangenterna. Jag kan inte skriva lika bra på datorn som för hand, så är det bara. Spärren som fungerar i min hjärna, och kontrollerar vilka tankar jag får och inte får tänka vid olika tillfällen fungerar bara när jag håller i en penna. Då kommer orden flödande på något konstigt sätt. Men jag ska försöka nu i alla fall.
Marocko var helt okej, det blev väl ungefär så som jag hade tänkt mig. Det bästa var att komma hem, helt klart. Men ett och annat hinner man ändå inse på en vecka.
Igår var det valborg och vem blev förvånad över att det regnade? Jag drog med tre baguetter till salem och kollade på en brasa men efter tio minuter när Mia nästan hade fått sitt hår upbränt av en galen liten unge med en alldeles för stor glödande pinne i handen, så gikc vi därifrån för att hitta en strand där vi hade tänkt göra upp en egen eld och fira valborg. Det tog två timmar att få ihop trä till elden, sen ville den inte brinna riktigt på hela kvällen. Men det blev rätt lyckat ändå. Lite kallt visserligen, och lite blött, och ett par gånger kunde man nästan ha behövt ducka för att inte gå rätt in i irriatationen som låg tjock i luften. Men på ett eller annat sätt ordnar sig det mesta, det brukar ju bli så och jag hade i alla fall trevligt, trots alla grodor.
Snart är det bara en månad kvar i skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0