You are my sunshine, my only sunshine. You make me happy when skies are grey.

Elevrådet skulle ha idrottsdag. Mina erfarenheter av elevrådets tidigare event det här året har inte varit speciellt positiva. Kort sagt: Baguettearmén organiserade sig och skapade en helt egen idrottsdag (tyvärr utan Félix som var onåbar. Vi gav dej en telefon människa, svara då när man ringer!). Denna innebar samling på centralen halv tio. Dagens händelse var att Danne kom i tid! Men inte Mia, till allas stora förvåning. Sedan drog vi vidare till Sj-centret för att bli servade av någon sj-människa som vi trodde visste mer om tågluff än vi. När Mia äntligen kommit fortsatte vi vår resa mot destination Louie där vi (jag och Louie medan nv-nördarna pluggade kemi) gjorde och sedan åt god pastasallad ur plastburkar på filtar ute i solen. Underbart! Men eftersom vi är dom vi är tog det inte speciellt lång tid innan andra saker kom in i bilden, den här gången vatten. Danne och Ph på balkongen med flera stora hinkar vatten, jag, Louie, Malon och Mia i underläge på gräsmattan men med vattenslangen i högsta hugg. Vi kan säga att det slutade oavgjort när alla var i princip genomvåta men insåg att Danne inte var det, vilket inte var rättvist alls. Då blev han också blöt, men kriget avslutades hastigt då Louies största glasskål krossades. Fredspipan blev chokladbollar.
När jag kom hem somnade jag utmattad och vaknade ungefär fyra timmar senare, vilket var en halvtimme sen.
Nu ska jag göra mitt final speech och sen gå och lägga mig, missar sovmorgonen imorgon pga läkarbesök. Toppen va?
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det där med att ja förvånansvärt kom för sent var det ironiskt? för ja glömde ju låsa dörren som ja kom på på pendeln o fick åka tillbaka... inte skoj! men ja sov faktiskt inte!

2008-05-27 @ 23:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0