If you see the wonder of a fairytale, you can take the future even if you fail.

Just nu tänker jag såhär:
Om jag inte hade åkt till Frankrike skulle jag inte börjat gymnasiet ett år senare än alla andra - om jag inte hade börjat ett år senare hade jag inte träffat min första pojkvän och alla nya kompisar jag fick under ettan - om jag inte träffat de här människorna hade jag inte blivit så brutalt ledsen och deprimerad när jag senare blev dumpad - om jag inte hade blivit dumpad hade jag kanske haft en bättre sommar - om jag hade haft en bättre sommar hade jag kanske orkat med alla jobbiga händelser och all ledsenhet i tvåan mer än jag gjorde - om jag hade orkat mer hade jag kanske inte förlorat vänner eller mått så dåligt.

M.E.N

Om jag inte hade mått så dåligt hade jag inte känt samma behov av förändring - Om jag inte hade känt det hade jag inte börjat leta efter förnyelse - Om jag inte hade letat hade jag inte lärt känna så pass många nya människor (dansfolket+Fredrik och Madde tillexempel) eller börjat spela trummor eller börjat med irländsk dans - Om jag inte hade gjort det hade jag gått miste om mycket roligt och inte mått så bra som jag gör just nu.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Lite långsökt med alla dess om, jag vet (plus att ni här fick en revy av mitt liv de senaste tre åren). Men det jag ville få fram var att även när det känns tungt och som om inget ska bli bra och allt som händer går åt helvete så går det ändå frammåt, även om det inte känns så. Det ena leder till det andra och sammanhanget ser man först efteråt.
Inget av det här hade jag planerat (utom möjligtvis utbytesåret). Det mesta var impulser, slumpen eller helt enkelt tur (ibland otur som sedan blev tur). Det hade kunnat gå helt annorlunda och då hade jag inte varit densamma idag. Det är möjligt att ett annorlunda händelseförlopp stundtals hade varit mindre smärtsamt men när jag ser tillbaka önskar jag ändå inte en sekund att det skulle skett annorlunda. Jag har varit lycklig och olycklig i perioder, men det är väl så livet är, för oss allihop?

Allt det som gick åt helvete kan mycket väl visa sig vara det bästa som hänt dig.
Solen skiner inte alltid. Men alla moln är inte heller grå.

Kommentarer
Postat av: Challe

Jag haller med, pa alla punkter!

2009-10-28 @ 14:14:26
URL: http://skrivinspiration.blogspot.com
Postat av: Andrea

Jag håller också med! Varje positiv och negativ handling i livet leder till något. :)

2009-10-29 @ 22:01:53
URL: http://eakruse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0