Utan er är jag ingenting.

Vissa dagar startar man som en värdelös parasit i nån grådaskig lervälling och avslutar som en eldröd fenixfågel. Idag var en sådan dag. Imorse såg jag i spegeln en blek och ledsen figur med svarta ringar under ögonen.
Tur då att jag hade ett jobb att gå till. Tur att världens bästa Amanda var där. Tur att världens bästa Fredrik kunde lugna mig, även om det bara var via sms. Tur att världens bästa Emelie kom och drack latte. Tur att världens bästa Charlotte tittade in för ett glas vin och gav mig en styrkekram. Tur att jag och Amanda är så bittra över våra händelselösa liv att vi bestämde oss för att gå på nattbio och se Eclipse. Tur att Emelie anslöt sig. Tur att filmen sög så hårt att vi fick ännu mer att skratta åt tillsammans. Tur att jag och Emelie kunde promenera hem i sensommarkvällen och prata om allt.

Som marsipanrosen på tårtan fick jag just sms från Amanda.
"Sjöhästen heter bara sjöhästen. Så vi får antingen kalla den för sjöhästen eller döpa den till nåt fint."

Åh, vad jag har många underbara människor i mitt liv.

Puss och gull allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0