We kissed on the corner and danced through the night.

Jag tog sommarlov från att bloggga och det var skönt. Det har varit en micket bra sommar, nästan i klass med sommaren 09. Här kommer de två senaste månaderna i rapidfart:

- Studenten 11 juni var möjligtvis den bästa dagen i mitt liv. Åtmistone utan tvekan den bästa dagen på franska skolan.
- Sommardanskurs med bästa gruppen och roligaste Peter. Jag sabbade min tå och den är fortfarande helt svart.
- Midsommar på Håkanskär med Fredrik. Såg grävling och sov i tält.
- Jobbade. Det var dött men jag tjänade i alla fall pengar.
- Softat på landet. Bränt axlarna, badat, plockat fästingar. Och sådär.
- Firat födelsedagar.
- Hängt med kompisar.
- Rest till Göteborg med Amanda och Emelie.
- Varit två veckor i Grekland med familj och vänner.
- Långhelg i Dublin (och Belfast). Riverdance för sista gången och en drös trevliga irländare. It was legendary!

Jag ler inuti när jag tänker tillbaka på den här sommaren. Likväl känner jag ett sting av nedstämdhet nu när den lider mot sitt slut. Inte bara för att höst, mörker och kyligare väder väntar. Den här veckan är slutet på en era.
Min sista vecka som tonåring. 20 år blir jag på fredag.
Den sista veckan av det sista sommarlovet. Om en vecka börjar jag jobba. Och det är ungefär allt jag vet om min framtid.
Fredriks sista vecka i Stockholm. På söndag flyttar både han och mitt hjärta till Linköping.

Behöver jag ens nämna att det sista smärtar mest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0