Dag 30 - Din favoritbok.

Det beror lite på. Jag älskar Harry Potter, det går liksom inte att komma ifrån. Jag har växt upp med dom böckerna och kommer förmodligen alltid tycka om att läsa dom, om och om igen.
Men Anne Franks dagbok är nog den bok som förändrat mig mest. Det händer ibland, när man läst den sista raden och slagit ihop en bok, att man känner att nu blir jag aldrig riktigt samma person igen. Inte ofta, men ibland. Och så var det för mig. Jag skrev intagningsprovet till min högstadieklass om just Anne Franks dagbok. Och kom in. Hur mycket det betydde för mig då, att äntligen få komma bort från allt och alla jag avskydde, kan jag inte beskriva i ord. Så förmodligen är det nog den boken jag skulle säga är min favorit om jag var tvungen att välja bara en.
Ändå måste jag få peta in en liten kommentar om Mark Levengoods böcker Sucka mitt hjärta men brist dock ej, Hjärtat får inga rynkor och Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig. De här tre böckerna är mina biblar ungefär. När jag känner mig deppig eller ledsen eller allmänt vilsen tar jag alltid fram dom och läser mina favoritavsnitt. Det hjälper varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0