Dag 10 - Vilka låtar lyssnar du på när du är glad/arg/ledsen/sprallig.

Oj, jättesvårt. Försöker ändå.

Glad (glad och sprallig går nog lite hand i hand för mig):
Marit Bergman tycker jag har gjort några låtar som är riktigt bra att lyssna på när man är glad. Bland andra Green Light (men den tycker jag nog om så mycket för att den påminner mig om Fredrik och tiden precis innan vi blev tillsammans, när jag var sådär sprattelbubbelkanskekär), Let's just fall in love, You're with me och This is the year. Sedan tycker jag även mycket om Calaisa's Stop along the way, även om den kanske inte är sådär hysteriskt glad. Men det finns inget som går upp emot att vara sådär superglad (och sprallig) och lyssna på irländsk musik. Den är så härlig och gör mig så glad. Det kan egentligen vara lite vad som helst med fart i, så ibland blir det musiken vi dansar till och ibland lite mer "traditionella" låtar. Men ett bra exempel på en irländsk låt som är himla bra att hoppa omkring till är The Galway girl.

Arg:
När jag är arg lyssnar jag på vilken skit som helst bara det är lite rockigt och argt. Kanske Bad Religion som var mitt favoritband i åttan/nian eller Nightwish. Eller så är jag så arg att jag inte ens vill lyssna på någon dum musik.

Ledsen:
Ledsen hänger väl lite ihop med arg kan jag tycka. Men det får ändå ett eget stycke för man är ju ledsen på olika sätt. Om jag inte egentligen är ledsen över något speciellt men ändå tycker lite synd om mig själv sådär i största allmänhet är Säkert! och Melissa Horn rätt säkra kort. Är jag riktigt, riktigt ledsen och nere är det "bästa"(vet inte hur bra och hälsosamt det egentligen är...) att falla tillbaka på gamla favoriter från min lite svartare tonårsperiod. Alltså lite emo-musik à la Evanescence eller Ingenting. Då kan man verkligen gräva ner sig hur mycket som helst. Och den absolut hemskaste låten om olycklig kärlek och krossade hjärtan är Keanu eyes av (återigen) Marit Bergman. Men den kommer jag nog aldrig kunna lyssna på igen för den är betingad med alldeles för mycket känslor och minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0