Hemma både här och där.

Nu är jag ute och ränner igen!

Flängde till Manchester, som var fint. Maten var usel och ölen var billig. Åker nog gärna dit igen. När jag kom hem blev det kanonvår. Nästan lite sommar faktiskt, så att man kunde sitta på balkongen och sola. Härligt!

Av olika anledningar har jag och kommer jag flänga mycket till Stockholm också. Var där i början av veckan och åker dit idag igen. Och nästa helg, för då är det ju påsk.

Förutom det flänger jag med bästa Fredrik till Paris på måndag förmiddag. Vi ska kolla läget där i några dagar, kanske äta lite croissanter i vårsolen och pussas. Sådant man gör i Paris liksom.

Saken är den att jag känner mig hemma överallt. När jag kommer till Stockholm känns det som att komma hem. Åh, jag älskar Stockholm. Jag älskar anonymiteten på tunnelbanan och att det är så mycket folk och att allt som jag är van vid finns där. Jag åker hem till Stockholm.
Sedan åker jag hem till Linköping och trivs här med.
Och Frankrike är ju lite hemma det med, tror jag. När jag blir gammal vill jag ha ett hus i Frankrike med en liten trädgård och mycket lavendel.

Hemma är så många ställen. Det är både härligt och lite vilset ibland.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker om att du flänger! Särskilt när du flänger till mig.

2012-03-30 @ 16:13:20
URL: http://etikettemelie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0